RECENSIE: After We Fell voldoet niet aan de verwachtingen

De After-films zijn gebaseerd op een boeken-serie die bestaat uit vijf titels: vier dragen de naam ‘After’ en de andere is ‘Before’. Op dit moment zijn er drie van de vier films verwachte films uit.  De film werd geregisseerd door Castille Landon.

Sinds de release kan je in bioscopen zonder mondmaskers naar films kijken. Ondanks de gemengde reacties over de productie en de verwarrende logica van de films, zijn de films wel populair bij veel mensen.

Te weinig erotiek

Na de slechte reacties op de tweede film ‘After We Collided’, waren er geen hoge verwachtingen voor het derde deel. De trouwe fans zijn opnieuw ontgoocheld door de film: er waren te weinig erotische scenes. De film focust zich meer op het verwelken van de relatie tussen Tessa (Josephine Langford) en Hardin (Hero Fiennes Tiffin), die de problemen in hun relatie maar niet opgelost krijgen. Het vertrouwen dat in een relatie gebruikelijk is, is niet aanwezig.

Nadat Tessa de kans krijgt om naar Seattle te gaan, grijpt ze die kans meteen en ze wil dat Hardin met haar meegaat. Hij wil nadat hij is afgestudeerd terug naar het Verenigd Koninkrijk gaan en niet mee met Tessa. Hierdoor gaan ze weer uit elkaar, wat niet heel duidelijk te zien is in de film omdat ze elkaar nog steeds bellen. Nadien starten ze een langeafstandsrelatie. De film toont dat een langeafstandsrelatie kan lukken als je een gepaste communicatie hebt met elkaar. Hardin gaat in weekends op bezoek. Ze vertrouwen elkaar nog steeds niet als ze met andere mensen praten. Hierdoor krijgt Hardin weer nachtmerries over Tessa met een andere man. Tessa en Hardin blijven ook geheimen voor elkaar hebben waardoor het vertrouwen in de relatie zo troebel is. De mogelijke oorzaak hiervan is, dat hun ouders zelf niet het goede voorbeeld gaven.

Er zijn maar een paar erotische scenes in de film en dit is voor de kijkers de grootste teleurstelling. Het einde van de film eindigt op een cliffhanger die iedereen op het puntje van zijn stoel krijgt.  Er is nog niet bekend wanneer het laatste deel van de franchise uit komt, maar de film wordt verwacht ergens in 2022.

De film is momenteel alleen te bekijken in de bioscoop.